Srhljivka na koroških cestah p()ostaja realnost?
V eni od akcij Mladinske iniciative za 3. razvojno os smo v sodelovanju z Zadrugo ZRaven posneli srhljivko na Koroških cestah, z naslovom Pozabljeni. Po podatkih policije se je stanje v prometni varnosti na Koroškem poslabšalo, zato nas skrbi, da srhljivka na Koroških cestah postaja realnost…
Število prometnih nesreč na regionalni cesti G1-4 Arja vas – Dravograd na območju policijskih postaj Slovenj Gradec in Dravograd (2014 – maj 2019)
|
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
PP Dravograd |
13 |
21 |
17 |
18 |
29 |
6 |
PP Slovenj Gradec |
57 |
67 |
63 |
53 |
54 |
20 |
(Vir : PU Celje)
Iz posredovanih podatkov policije je razvidno, da je v lanskem letu število prometnih nesreč na območju obeh koroških policijskih postaj na cesti G1-4 povečalo.
V samo štirinajstih dneh smo bili dvakrat zapovrstjo priča popolni odrezanosti Koroške od centra države. Prometna nesreča s smrtnim izidom se je zgodila prav na Koroškem, v Hudi luknji, ki širše slovi kot ozko grlo edine regionalne ceste, ki povezuje Koroško z osrednjim delom države.
Obvozne ceste, ki jih uporabijo vozniki ob popolnih zaporah, so neprimerne za večji pretok prometa, zato posledično nastanejo zastoji tudi tam. Dnevno se iz regije na delo vozi preko 5.000 ljudi. V Mladinski iniciativi smo v svoji študiji že leta 2016 predstavili podatek, da je na primerljivih odsekih na avtocesti Trojane - Tepanje in regionalni cesti G1-4 Arja vas - Dravograd kar za 71% več prometnih nesreč.
Nenehno smo priča opozorilom policije, da poostreno nadzirajo tako hitrost kot alkohol. Rezultati so kljub temu zaskrbljujoči, zato se v Mladinski iniciativi upravičeno sprašujemo, mar niso za poslabšanje varnosti v cestnem prometu krive predvsem dotrajane in nevarne ceste na Koroškem. Zato je nujna izgradnja nove, pretočne in varne prometnice – 3. razvojne osi.
Mladinska iniciativa trka na vest vsem poslancem, vladi, DARS-u in ostalim državnim službam, ki so odgovorni za obstoječe stanje. Politikom sporočamo, da prihaja čas, ko ne bo dovolj več samo kimanje in pokroviteljsko razumevanje stanja, pač pa konkretni ukrepi. Tretja razvojna os je nujna, zato bodo imeli poslanci v kratkem priložnost, da podprejo poroštveni zakon. Ta bo podlaga, za zaprto finančno konstrukcijo gradnje hitre ceste na Koroško.
V Mladinski iniciativi smo že večkrat poudarili, da Koroška čaka že več kot 40 let. Prihaja trenutek resnice in pričakujemo, da politika opravi svoje delo. Letos pričakujemo prvo lopato!
Več o tem bo znanega že 11. junija, ko bo na Prevaljah naslednje srečanje koordinacijskega odbora za gradnjo 3. razvojne osi. Ta se bo pričel ob 14. uri.
Gradnja se letos mora pričeti in Korošci HOČ`MO CESTO!