Otvoritev prizidka z dvigalom in ureditev zdravstvenih ordinacij v ZD Ravne
Poseben dan, dan za veselje, je bil petek, 26. oktobra, za Zdravstveni dom Ravne. Uspešno so zaključili izgradnjo novih prostorov za potrebe delovanja ambulant družinske medicine in dvigala, s katerim bodo omogočil pacientom lažji dostop do zdravstvenih storitev.
O pomembni pridobitvi za ZD Ravne ter za občane in občanke je spregovoril direktor ZD Ravne, mag. Stanislav Pušnik. Odprtje urejenih ambulant in požarnega stopnišča z dvigalom v Zdravstvenem domu Ravne na Koroškem je pozdravil tudi župan Občine Ravne na Koroškem.
Kulturni program so popestrili moderatorka Saša Horvat, citrarka Urška Živič ter harmonikar Benjamin in vokalistka Romana Cafuta.
Simbolno sta trak novih prostorov skupaj prerezala direktor Zdravstvenega doma Ravne na Koroškem mag. Stanislav Pušnik ter župan Občine Ravne na Koroškem dr. Tomaž Rožen.
Direktor ZD Ravne, mag. Stanislav Pušnik, je nagovoril zbrane z besedami: 'Spoštovani predstavniki ustanoviteljev, članice in člani sveta zavoda, drage sodelavke in sodelavci ter vabljeni gostje – lepo pozdravljeni in hvala, da s svojo prisotnostjo prispevate k svečanosti formalne otvoritve urejenih ambulant in požarnega stopnišča z dvigalom.
Že jeseni leta 2016 smo članom sveta zavoda predstavili potrebo po večjih investicijah in dogovorili smo se za investicijo, ki je pomenila pripravo na prihodnost- za boljši dostop do izbranih zdravnic/zdravnikov na eni strani in zadostitev obvez do požarne varnosti in ustreznega dostopa predvsem ljudi z gibalnimi ovirami.
Februarja 2017 smo na svetu zavoda po predloženem dokumentu identifikacije investicijskega projekta potrdili investicijo in pričeli s potrebnimi pripravljalnimi postopki. Projekt in dokumentacijo za izvedbo je pripravil Arhitekturni biro Gutman. Ocenjena vrednost investicije je bila 550.000 EUR, realizacija pa nas je stala 468.000 EUR. Konec marca 2017 smo pridobili gradbeno dovoljenje in pričeli postopek javnega naročila. Maja 2017 smo izmed treh ponudnikov za izvajalce izbrali GIIP – gradbeništvo Igerc, ki se je izkazalo že pri izvedbi prejšnjih investicij. Varnost na gradbišču smo zaupali Andreju Špilerju – Vep svetovanje, nadzor pa Fimi d.o.o. oziroma g. Leonu Pokeržniku.
Zaradi zahtevnosti pripravljalnih del in začetega izkopa smo julija 2017 podpisali Aneks št. 1 k pogodbi glede roka končanja in ugotovili, da je smotrno ob dozidavi urediti tudi deponijo za infektivne odpadke. Februarja 2018 smo za to pridobili tudi ustrezno dovoljenje. Aprila 2018 smo podpisali Aneks št. 2 zaradi spremembe projektne dokumentacije in zakasnitve pri dobavi dvigala. Zaradi racionalizacije in izboljšanih rešitev pri izvedbi smo maja 2018 pripravili spremembe projektne dokumentacije za pridobitev novega gradbenega dovoljenja. Pridobili smo ga avgusta 2018. Ko sem izvajalcem sporočil, da smo končno prejeli novo gradbeno dovoljenje je padla pripomba: da se ne zgodi, da bi končali dela preden bi jih po novem gradbenem dovoljenju morali začeti! Gradbeni nadzornik je začel priprave za pridobitev uporabnega dovoljenja, ki ga pričakujemo naslednji teden.
Vsem navedenim in ostalim izvajalcem ter sodelavcem, ki ste s strokovnim in kvalitetnim delom prispevali k realizaciji projekta, se najlepše zahvaljujem in vam želim še naprej uspešno delo, zavarovancem in sodelavkam in sodelavcem pa ustrezno koriščenje izboljšav.
Ambulanti v bivših prostorih Skupnosti zavodov osnovnega zdravstva Koroške sta prostorsko in glede na opremo prilagojeni sodobnim standardom in kličeta po »življenju«. Žal je osnovni dolgoletni problem pomanjkanja zdravnikov na našem področju še vedno aktualen. Predviden začetek delovanja ambulante se odmika, saj moramo trenutno nadomeščati še pokojno kolegico v šolskem dispanzerju, zato odrasle osebe iz otroškega in šolskega dispanzerja – to je okoli 1300 oseb, še ne moremo preusmeriti v novo ambulanto družinske zdravnice.
V skrbi za zdravstveno varstvo prebivalcev Mežiške doline imamo v ambulantah družinskih zdravnic in otroškem ter šolskem dispanzerju 23.748 opredeljenih oseb (v povprečju 1.832 oseb na ambulanto, ki je glede na republiško povprečje za 100 višje). Dogovor zdravniških sindikatov in ministrstva za zdravje o novem standardu- 1500 oseb na izbrano zdravnico/zdravnika pomeni uvedbo dodatnih ambulant. V ZP Črna, Mežica in Prevalje imamo za realizacijo že pripravljene prostore, medtem ko smo jih na Ravnah dobili sedaj, z ureditvijo teh dveh ambulant.
Verjetno bo v prihodnosti pri realizaciji večjih projektov potrebno sodelovanje ustanoviteljev in eventualno tudi ministrstva za zdravje RS, da bomo lahko izboljšanje prostorskih razmer in pridobitev zahtevnejše opreme ter boljše dostopnosti, ob premajhnih deležih denarja za amortizacijo, realizirali v doglednem času v zadovoljstvo zavarovank/zavarovancev in zaposlenih'.