Učenje na prostem (23. maj 2024)
V okviru projekta »A Green Path to Well-Being« smo se 23. maja pridružili svetovnemu gibanju učenja na prostem, ki izvira iz Velike Britanije. Na dan dneva akcije vsako leto učitelji otroke odpeljejo na prosto, da se tam igrajo in učijo. Cilji učenja na prostem v okviru tega izhajajo iz prepričanja, da takšen prijazen način učenja otroku ne le izboljša motivacijo za učenje, ampak sega tudi globlje, in sicer izboljšuje zdravje in dobro počutje otrok, krepi povezanost z naravo. Outdoor Classroom Day je globalna kampanja za »praznovanje« in navdih za učenje in igro na prostem. Na ta dan se na tisoče šol po vsem svetu udeležuje pouka na prostem in daje prednost času igranja, kar ne kaže le, kako enostavno je lahko učenje na prostem, ampak tudi, kako koristno je za učence kot tudi za njihove učitelje. Sodeluje več kot 3 milijone otrok po vsem svetu. Med njimi smo letos bili tudi mi. Posadili smo še nekaj sadik jagod ter si ogledali rastoče rastline v visoki gredi. Opazovali smo drobne živalice, ki živijo v sožitju z rastlinami ter ugotavljali njihovo koristnost oziroma nekoristnost. Tako je čas na prostem postal del dneva vsakega otroka. Vsak sodelujoči učenec prejme priznanje za sodelovanje.
Preizkusili smo se tudi v izdelovanju peskovnika, posebnega japonskega ZEN VRTA ali karesansui (枯山水). Povedali smo, da je japonski vrt zasnovan za meditacijo. Ti vrtovi so običajno sestavljeni iz peska, ki je z grabljami urejen v različne vzorce, ter kamnov in včasih tudi mahov. Namenjeni so ustvarjanju mirnega in sproščujočega okolja ter spodbujanju notranjega miru in razmišljanja. Otroci so izdelali svoj lasten ZEN GARDEN PESKOVNIK. Izkazali so se za čudovito izobraževalno aktivnost. Izdelava takšnega vrta je spodbujala ustvarjalnost, osredotočenost in spoštovanje narave. Pri izdelavi je bilo veliko koristi za otroke. Skupaj smo ugotovili, da je aktivnost zelo sproščujoča in pomaga pri umirjanju uma. Izdelava ZEN GARDEN PESKOVNIKA je odličen način za otroke, da se povežejo z naravo in ustvarijo nekaj lepega in mirnega. Vsakemu posebej je to uspelo.
Dva večja ZEN PESKOVNIKA smo izdelali tudi otrokom vrtca Solzice. Upamo, da uživajo ob igri z njima.
KUBO učenje = Igra = Učenje
Tudi s pomočjo KuBo robotike smo iskali »Zeleno pot«. Začrtali smo mrežo, kodirali in robotek je uspešno našel pot do želenega cilja. V našem primeru je iskal različne plodove. Lahko smo opazili, da drži, da so KUBO roboti res prilagojeni izobraževanju otrok na nepredmetni stopnji (od 6 do 9 let). Tako ima tudi učitelj več svobode in lahko na drugačen način predstavi posamezno snov in jo interdisciplinarno poveže v uporabno znanje. KUBO je res všečen in uporaben, za učence zelo zanimiv pripomoček. Uživali smo pri delu z njim.
Zapisala: Helena KRUŠIČ, prof.
Več v priponki.