Teden vseživljenjskega učenja v vrtcu
V enoti Solzice se še kako zavedamo, da je gibanje primarna otrokova potreba in ima pomembno vlogo tako pri emocionalnem kakor tudi pri socialnem razvoju. Zato smo se strokovne delavke odločile, da bo naša glavna tema v tem tednu GIBANJE. Skupaj smo naredile načrt in pri tem iskale čimbolj zanimive in drugačne oblike gibanj, kot smo jih navajeni sicer.
Prvi dan smo obudili igre, ki so se jih igrale naše babice – skakali smo gumi twist, preskakovali kolebnice, hodili s hoduljami, skakali ristanc, fučko … Igrali smo se tudi igre, kot so Kdo se boji črnega moža, Prišla Minka s kolodvora, Stric volk, Koliko je ura. Igre so otroke pritegnile, hitro so jih osvojili in ob igri uživali. Je pa bilo zanimivo tudi to, da so bile nekatere od teh iger nove ne samo za otroke, ampak tudi za naše mlade sodelavke.
Drugi dan je bil dan namenjen izletu. Strokovne delavke smo se za lokacijo odločale glede na starost in vzdržljivost otrok. Tri skupine smo celo osvojile Prežihovino. Sicer pa ni bil pomemben cilj, ampak doživetja na poti in pa seveda malica. Dobra volja nas je spremljala še skozi ves dan.
Tretji dan smo imeli poligon. Postavili smo veliko različnih orodij okoli vrtca. Otroci so preizkušali svojo moč, spretnosti, iznajdljivost in pogum. Ta način telovadbe je otrokom zelo drag, saj otroci že po svoji naravi radi kaj preskočijo, nekam splezajo, se kam obesijo, preizkušajo ravnotežje, naloga nas odraslih pa je, da jim to omogočimo.
V četrtek so bile na vrsti igre z žogo. Žoga je zagotovo rekvizit, ki je otrokom najbolj pri srcu. Že pred davnimi časi jo je neki pedagog opisal takole: »…tukaj je, izgine, pa zopet pride; iščem jo, najdem, prinesem; primem jo, zagrabim, držim, kotalim jo, vržem…« Igrali smo se z žogami različnih velikosti, pa tudi različne teže. Igrali smo se v krogu (podajanje, kotaljenje, ciljanje), igrali smo se štafetne igre, pa tudi nogomet. Zabava je bila zagotovljena.
Zadnji dan v tednu pa je bil namenjen glasbeno gibalnim igram. Že otroci v najnežnejši dobi imajo radi glasbeni ritem. Ob glasbi se začnejo zibati, po svoje plešejo in to jim zbuja veliko ugodje. Ritmično in melodično gibalno vzgojo smo ta dan utrjevali preko igric s petjem, z malimi ritmičnimi inštrumenti in ob gibalnih pesmicah.
Teden, ki je za nami je bil enkraten in neponovljiv zaradi več dejavnikov: končno je bil na igrišču živ žav, saj smo se zbirali otroci različnih skupin, vreme nam je bilo naklonjeno, krepili smo svoje telo in utrjevali športni duh.
Nenazadnje, bilo nam je lepo!
Zapisala vzgojiteljica Alenka Nerad Rožej