Učilnica v naravi: šolski vrt včeraj, danes, jutri
Ogromno otrok danes preživi vse preveč časa v računalniških svetovih, neposrednega stika z naravo in pridelavo hrane pa imajo vse manj. Šolski vrtovi so zato pomemben sodobni učni in vzgojni pripomoček. Razstava o šolskih vrtovih govori o povezanosti z osnovnimi zakonitostmi narave, menjavanjem letnih časov, cikličnostjo in spreminjanjem. S starimi dokumentarnimi fotografijami šolskih vrtov pri šolah po Sloveniji v različnih obdobjih, z načrti šolskih vrtov, izseki iz knjig in časopisov … sta prikazana vsebina pouka in delo v naravi tudi z vzgojnega vidika.
Vsebina razstave je aktualna, ponovno se pojavlja zanimanje za ustanavljanje šolskih vrtov (primer dobre prakse je projekt Inštituta za trajnostni razvoj »Šolski ekovrtovi«, pa projekt "Učni sadovnjak, Eko šole, UNESCO šole, .... Urbane brazde ... ). Šolski vrtovi so pomemben sodobni učni in vzgojni pripomoček. Slovenske šole imajo bogato tradicijo šolskih vrtov. Osnove so bile postavljene leta 1869 z uvedbo obvezne osnovne šole na Slovenskem, ko je bilo v tretjem osnovnošolskem zakonu šolam, predvsem podeželskim, priporočeno, da naredijo šolski vrt, ki jim bo služil kot učilnica v naravi. Na učiteljiščih, ki so izobraževala bodoče učiteljice in učitelje, pa je bil šolski vrt obvezen del učnega programa.
Na odprtju razstave v muzejskem razstavišču na Ravnah smo prisluhnili muzejski svetovalki Liljani Suhodolčan.
Razstavo je pripravil Slovenski šolski muzej. Avtorica zanimive razstave je Mateja Ribarič.