Odprtje razstave Ištvana Huzjana: Osnutek za spomenik solidarnosti ob poplavah 2023
V Galeriji Ravne so v četrtek, 13. februarja 2025 odprli razstavo umetnik, Ištvan Išt Huzjan Osnutek za spomenik solidarnosti ob poplavah 2023.
Odprtje so z nagovori pospremili direktorica KGLU, Petra Čeh, kustos razstave, Jernej Kožar, in umetnik, Ištvan Išt Huzjan, ki je predstavil delo mnogoštevilnim obiskovalcem.
Huzjan je s pomočjo sodelavcev iz SIJ Metala z uporabo jeklarskih surovin, namenjenih reciklaži, ustvaril dva simetrična segmenta. Njune zrcalne površine in polkrožne oblike simbolizirajo valovanje vode – kot vir življenja in neukrotljivo silo – ter reflektirajo človeško stisko in odpornost ob poplavah. Jeklena kosa, izdelana v SIJ Metalu Ravne, sta tudi poklon dolgoletni jeklarski tradiciji v teh krajih in spletata zgodovinsko vez z lokalnim okoljem.
Razstava predstavlja osnutek načrtovanega spomenika v javnem prostoru, ki bi poudarjal trajnostne umetniške pristope in ohranjal spomin na izjemen duh solidarnosti, ki je zaznamoval odziv skupnosti med poplavami avgusta 2023.
___________
IŠTVAN IŠT HUZJAN (1981) je leta 2005 diplomiral na Akademiji lepih umetnosti v Benetkah. Leta 2009 je končal dvoletni rezidenčni program na Rijksakademie van beeldende kunsten v Amsterdamu. Med letoma 2010 in 2020 je končal več drugih rezidenčnih programov, med katerimi sta bila tudi National Art Studio in Changdong v Seulu v Južni Koreji in rezidenca Ministrstva za kulturo RS v New Yorku. Leta 2010 je v Amsterdamu soustanovil umetniški kolektiv Goleb. Leta 2014 je bil prejemnik nagrade Fernand Baudin prijs v Belgiji za najlepšo knjigo umetnika tistega leta, leta 2015 pa je bil prejemnik velike nagrade 31. grafičnega bienala Ljubljana Nad Tabo/Ti.
Njegove pomembnejše samostojne razstave so De Metrico a Imperial, Proyectos Monclova v Ciudadu de Mexicu; pregledna razstava MERE v Mestni galeriji Ljubljana in Od odozgo do odozdo v Zbirki Vjenceslava Richtera i Nade Kareš v MSU Zagreb.
Njegovi pomembnejši skupinski razstavi sta Živo in mrtvo, 9. trienale sodobne umetnosti – U3 v MG+MSUM, Ljubljana, in Happening: 20 years S.M.A.K., S.M.A.K., Gent, Belgija.
Leta 2012 je sodeloval na skupinski razstavi Simplon Express/The Return, postavljeni na potujočem vlaku med Zagrebom in Parizom. Napisal je knjigo OHO and The Korean Avant-Garde Association, v kateri je primerjal njemu seminalni konceptualni gibanji. Istega leta je opravil pot med Seulom in Ljubljano kot umetniški performans, pri čemer je uporabil le javni potniški promet, ki se dotika zemlje. Od leta 2012 s Thibautom Espiaujem in Gregoirjem Mottom v Bruslju vodi razstavišče Coffre-Fort. Živi in dela v Ljubljani.